Followers

Wednesday, August 12, 2015

JANJI

dalam banyak-banyak janji
janji kat diri sendiri
paling susah nak tunaikan...

Allah kurniakan hati selembut tisu kat aku
nak marah
aku nangis dulu
kene marah
aku nangis dulu
tapi
kau jatuhkan la aku macamane sakit pun
tak de setitik pun air mata nak berjurai
jatuh
terduduk ke
terlentang ke
tergelincir ke
tertiarap ke
or jatuh hati ke....hahahahahaha
memang tak nangis....

dapat tak ape nak disampaikan
i am tough outside fragile inside.....
tetibe english plak sebab bila traslate melayu jadi
saya kuat luaran,mudah pecah dalaman.....tak sedap bunyinya.....

so,jatuhkan la macamana pun
sakit mana pun
kuat mana pun
paling2 aku menjerit,lap2 luka then bangun....
tapi bila hati aku yang jatuh....
agak2 berapa lama terkesan...

hilang papa pun dah sekolah menengah baru aku terhenti lamunan
hilang mama dah nak kawen baru aku redha
sekarang hilang lagi,ni bukan hilang tapi Allah tak bagi pinjam dah....
agak-agak berapa lama baru hilang sikit la kesan tu...
aku pun tak tau...
dah habis dah waktu untuk bertenang..memang dah noktah,titik..xde koma2 dah or titik bertindih....

janji kat diri sendiri...tak de janji2 dah lepas ni...

p/s :: terima kasih untuk janji-janji yang ditepati dan dicapati...


1 comment:

  1. hmmm rara doakan ayu kuat menempuh segala dugaan.

    ReplyDelete

si ayu dan kacak berkata