Followers

Tuesday, March 31, 2015

A Great Big World & Christina Aguilera - Say Something




Say Something

Say something, I'm giving up on you
I'll be the one, if you want me to
Anywhere I would've followed you
Say something, I'm giving up on you

And I am feeling so small
It was over my head
I know nothing at all

And I will stumble & fall
I'm still learning to love
Just starting to crawl

Say something, I'm giving up on you
I'm sorry that I couldn't get to you
Anywhere I would've followed you
Say something, I'm giving up on you

And I will swallow my pride
You're the one that I love
And I'm saying goodbye

Say something, I'm giving up on you
And I'm sorry that I couldn't get to you
And anywhere I would've followed you (Ooh-oh)
Say something, I'm giving up on you

Say something, I'm giving up on you
Say something...

Wednesday, March 25, 2015

SEHARI LAGI

sediakah aku
esok
berharap ada keajaiban berlaku
tenangkanlah hatiku
redhakanlah hatiku

sesungguhnya dia terlalu aku sayang
selepas papa,mama
tak sanggup hadapi kehilangan lagi
walau tak bernisan
sesungguhnya
ketiadaannya disisi itu pedih
kehilangannya dari sisi itu perit

Ya Allah
kau kuatkanlah emosiku
kau kentalkanlah jiwaku
sebaik-baik perancang adalah Kamu
sebaik-baik pendengar adalah Kamu

jika dia adalah milik ku selamanya Kau permudahkan lah
jika dia adalah pinjaman terbaik buatku hingga waktu ini sahaja,
Kau bukakan hatiku menerima takdirmu....

Rabu
25.03.2015
11:38am




Tuesday, March 24, 2015

LEE MIN HO & SUZY MISS A

alololo.....
dikala ku berduka..
mishka bila besar nanti @ Min Ho rupanya dah ngedate dengan Suzy....
hahahahaha....

Sbb waktu pregnant Mishka byk tengok cite LMH and Bi Rain berlakon...sebab tu Mishka muka comel jambu2 gitu....muahahahaha....

anyway,congrats..baru sebulan je pun diorg sah berhubungan rapat...tengok la sampai bila bertahan....
wish them all the best....


**jangan terkejut my blog tetiba ada gossip and update cite korea jer...





Tuesday, March 17, 2015

IBU AYAH

perkara paling ditakuti kaum wanita

kalaulah dia tahu bahawa sesungguhnya
hidup tanpa ibu atau ayah itu perit
hidup tanpa ibu atau ayah itu pedih
hidup tanpa ibu atau ayah itu sedih
hidup tanpa ibu atau ayah itu adalah
satu kecacatan dalam kehidupan yang normal...

betapa kisah klasik dulu mungkin akan terjadi semula
walau mama dan papa berpisah ada kuburnya
bila hidup terpaksa memilih
antara ibu atau ayah
sedangkan ya,keduanya perlu ada...

kalau yang terburuk untuk ku,adalah yang terbaik untuknya
kalau yang terpahit untuk ku,adalah yang termanis untuknya
kalau yang sedih untuk ku,adalah gembira untuknya
perkara paling ditakuti oleh aku
dah terjadi....

pergi,
bahagiakan diri

Hanania
Harith
mama sayang kalian

selasa
17.03.2015
13:02pm


Monday, March 16, 2015

SEDIA


sedia

sedia seadanya
andai kesempurnaan yang perlu disedia
maaf,saya tak sempurna
andai kefahaman yang perlu disedia
maaf,saya tiada faham
andai kesediaan yang perlu disedia
sejujurnya
seluhurnya
maaf,saya tidak sedia

andai saja aku tau
kesempurnaan,kefahaman dan kesediaan itu
nilainya adalah
keruntuhan hati ini
kejatuhan hati ini
kejauhan hati ini

pastinya
ku sediakan diri

isnin
16/03/2015
14:30pm

Wednesday, March 11, 2015

BERSABARLAH HATI

terbaca kat page ladynoe pasal entry pujuk ....

betapa bertabahlah hati ini
kuatkan lah hati ini
semuanya memang pinjaman sahaja dari Allah swt
dan semua orang tak sama nilai dan hasil pinjamannya
bersyukurlah diberi rasa dan nikmat beberapa tahun ini....

merasa bahagianya
merasa nikmatnya

pujuklah hati

Kalau kita ditimpa malang. Ditimpa rasa kecewa. Sedih. Kehilangan. Rumah masuk pencuri. Harta kena rampas; "kalau sedih anak kena ambil orang” 

Pujuk lah hati dengan mengucapkan  نَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
(Innalillahi wainnalillahi rojiun - Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali)

Dia bagi contoh;

Kalau kita pergi tidur kat tempat orang, hotel murah ke, katil tak selesa. Atau balik kampung, bantal tak sedap, panas - anak-anak semua mengeluh, kita akan pujuk anak kita “Sabar ek..2-3 hari je kita kat sini..nanti esok lusa kita balik rumah kita balik..

-Dr.Maza


Monday, March 9, 2015

MACAMANA KALAU

MACAMANA KALAU
hari ni jumpa esok dah tak de?
pagi tadi beli petang dah hilang...

MACAMANA KALAU
semalam ada duit sejuta hari ni dah habis
semalam ada cinta dalam hati sekarang ada benci

MACAMANA KALAU
ada cinta separuh mati
tapi ada halangan sebagai ganti

MACAMANA KALAU
hari ni kau sayang dia lagi
tapi esok kau dah tak ada lagi?

MACAMANA KALAU
hari ni kau benci dia lagi
tapi esok kau dah tak ada lagi?

MACAMANA KALAU
hari ni kau mati
tapi kau tak sempat taubat lagi

MACAMANA KALAU
esok dah tak ada lagi?

maknanya

aku dah mati

isnin
9.03.2015
3:20pm

Wednesday, March 4, 2015

HMD PROGRESS : 5 MONTHS MISHKA



mishka dah g checkup last monday and got his jab for 5 month..
current progress :

height : 67cm
weight : 8kg

skill : crawling backwards....backwards ok,mishka skrg ngah merangkak ke belakang....berpusing jgn cakap lah...kalau tgk makanan,macam nak terjengil bijik mata tu..sabar nak,lagi 2 minggu mama bagi makan k....hehehe....

ok lah...

thats all for today...

BUKAN LAGI WANITA PUJAAN

ya
bukan lagi wanita pujaan
bukan lagi wanita idaman
bukan lagi apa-apa

kalau dulu ada gurau senda canda tawa
sekarang sesunyi sekering padang pasir
sepi
sesepinya hati
begini rasanya
bila hati mati
jasad bernafas tapi hati mati
matikan terus hati ini
kalau bukan lagi wanita pujaan

kun fa ya kun
apa yang akan terjadi
tetap akan terjadi
hidup hanya ada 2 pilihan
ya atau tidak
benar atau salah
hidup atau mati
gembira atau duka
sayang atau benci
jika ada antaranya
maka

jawapannya
BUKAN LAGI WANITA PUJAAN

04.03.2015
15:31pm