![]() |
| hobi baru dia,pantang nmpk on lappy,she go straight to keypad...haahahahaha |
Followers
Showing posts with label 6MONTH. Show all posts
Showing posts with label 6MONTH. Show all posts
Thursday, January 17, 2013
MOP BARU....HEHEHE
just untuk ingatan diri ini,perkembangan my lil Hanania,she now dah boleh menyusur dengan laju nya...habis satu rumah dia nak pergi if ku lepas kan..rasa hilang penat,stress bagai bila balik dari kelas hari selasa lepas,amik Nia kt umah baby sitter,lepas dia kat hall,dia dah start menyusur nk merangkak dengan lajunya...rase happy sangat time tu...so,untuk keselamatan Nia, dah siap kemas rumah,barang - barang yang xpatut,ku letak di tempat dia xleh capai....sbb me rasa dh tiba masanya dia guna walker yg me beli...next week dah nak masuk 7 bulan dah my lil HD...bila penat n stress buat keje sekolah, dapat main dengan hanania,hilang semua beban...dpt baring2,golek2 dengan Nia and my husband,moment paling precious ooooo.....
Monday, January 14, 2013
HER FOOD
since my baby now dah start her solid food,dah start try n error ape Nia suka and tak suka...so dah boleh agak la mama nya nak masak ape lepas ni..huhuhu...sekarang pun dalam fasa nak try n error lagi..kena la buat macam tu so i will know if Nia sesuai ke tak dengan certain kind of food tu..mcm mula2 introduce porridge,me buatkan bubur beras biasa jer, n bila dia makan,she got problem wif her digest...sian Nia nak poo poo jer dia nangis2,sbb her poo poo agak keras dari biasa..then dengan bubur tu jugak dia main sembur2...hahahaha..so,me stopp jap dari bg dia makan bubur beras biasa..
Cerelac plak me start before she was 6 months lagi...huhuhuhu...tapi taruk sikit2 jer dalam susu dia,and she love it bila taruk dalam susu jer,cer bagi cerelac tu pejal sikit,bg mkn suap,amik ko menyembur2 la gamaknya...hahahaha...sekarang ni Nia still in her 1st step cerelac,me bg rice+milk...kadang2 bagi yg vege punyer... :)
![]() |
| makanan before tidooooo...hehehehe |
and finger food pulak,Nia dah pandai makan sendiri finger stick oooo..baik punyer pegang biskut tu,kemam2 dalam mulut bg lembik,then dia kunyah guna gusi dia yang keras tu....hahahaha..and she also lover her farley biscuit,me buy yg perisa pisang...sekali makan boleh 2 keping oooooo
![]() |
| biskut jejari,makanan petang Nia |
![]() |
| her fav,but in banana flavor |
and now me dh start bg balik porridge,tp amik kau,beras perang you...mak nye pun makan beras 5kg rm20,anak makan beras 1kg rm9...over tau...so,her digest is ok dengan beras tu...demi anak tercinta,apa saja ye sayang....
and so far,her favorite is pumpkin...bagi bubur + labu mesti habis dia makan 1 bekas...happy tummy,happy baby...hahahaha...sweet potato??i think she doesnt like it,siap main sembur2...sian mama nye ni kene sembur....hari ni nak try carrot plak... :)
Tuesday, January 8, 2013
01.01.2013
it was a good new year starting diz 2013....sorry la entry tertunggak..hahahaha...dah seminggu peram dalam draft.....hahahahaha...few day before that kompem dengan my bff...yang kompem join for the outing is Rita n family,Yatie wif Batrisyia,Karlida,my sister and of coz me and my birthday boy wif our lil Hanania...we all setuju nak jumpa kat OU..ok,sangat lama tak pergi OU...sebelum mengandung xde pergi,time preggy pun xde pegi,n now Nia dah 6 months baru jejak OU,means dah almost 2 years kot baru jejak OU,asyik pergi IKEA,IKANO,CURVE jer....huhuhu.....
Nak dijadikan cite,husband punyer la nak gerak pagi2 to OU,me and husband pukul 10am dah siap2,sekalinya our lil anak dara,sebab mlm tu tido lewat,sambut new year dengan grandpa dia,dia bantai tido sampai pukul 12pm!!!so,dapat agak tak,punyer la dia sedap tido padahal we all dah siap2,nak elakkan jem n susah parking kat OU tu,and lastly si kenit Nia bgn dah nak tengahari...maka suami pun bersabarlah, ku cuit2 kaki nia,ku tepuk2 badan nia,and she just moving around,bukak mata pandang mamanya n wannye,then sambung tutup mata...punyer la tak mau bgn tido,ku siap dah kemas beg,siap2 baju nia pun xbgn jugak..last2 me angkat jer dari buai,letak kat bawah,bukak mata kejap,mengeliat2 then smbung tido..OMG,time tu xtau nk kata ape...hahahaha...ku bukak baju dia nk bg mandi then baru dia bangun.terpaksa jugak kejut cara mcm tu...
Dah siap2kan Nia,kitorang gerak dari rumah pukul 12.45pm!seee,dah tghri!husband punyer la membebel...nasib la anak yang bgn lewat.....sampai OU pukul 1pm and we get the parking around 2pm!almost sejam ooooo cari parking...(thats y husband suka g shopping mall pagi2)....
Dah jumpa semua,so we find a place to eat..dengan semua kelaparan sebab tak lunch lagi,and we having our lunch around 4pm...hahahaha...we decide makan kat Thai Express...total lost that day around rm200++ for 7 adults..and we having surprise for my husband...me buy cupcake at bisou cupcakes...punyerla menipu kata g toilet padahal i g buy cupcakes...hahahaha....bg cupcakes kat cashier and ask them to bring out the cupcakes time makan tu...terkejut husband...me pun kene kejut dengan husband as he bought me a roses... oh my,01.01.2013 tu mcm smbut anniversary plak....
![]() |
| Nia 1st time clbr8 bday papa,last year Nia dlm perut lagi..... |
![]() |
| our menu... |
![]() |
| my bff,rita n her family.... |
![]() |
| yatie n batrisyia....me,happy face.... |
![]() |
| seee,i got the flower...**i'm wearing poplook! |
![]() |
| hubby wif his cupcake...baby Nia pun mamam farley! |
![]() |
| peace |
![]() |
| mummy and Hanania... |
Friday, January 4, 2013
SHE HAVE HER HIGH FEVER
tanggal 28.12.2012 hari tu adalah macam tarikh keramat plak bagi ku...my 1st xperience,handle my baby yang kene high fever....poor nia,dia senyap jer xaktif macam biasa bila ku amik balik dari keje...my babysitter call me dlm pukul 3.30pm kata badan Nia panas,so i cancel pegi kelas sbb balik keje me and husband decide nak amik dia terus..xkan nak tunggu me habis kelas baru nak amik my baby...
bila balik amik Nia tu,me rasa badan Nia panas sangat...so we decide to bring her to PPUM,nasib GL me dah standby,kot2 kene warded ke...me check her temparature dah almost 39degress.mau tak gelabah mama Nia ni...tengok dia lembik jer,me dah rasa nak nangis jer..dah la week before tu my husband demam,diz time my baby plak demam...Ya Allah,kalau aku yang demam,macamane aku nak jaga diorang...
Sampai hospital register and xlama lepas tu dpt jumpa doktor,doktor check bg ubat and doktor ajar how to basahkan badan dia...selama ni cara kita salah woooo....hahahaha..at least i learn something...
so,we all stay kat hospital kejap,doktor monitor Nia and about 3 hours later,kitorang balik rumah,and what surprising me,my parents in law dah sampai rumah kami,risau la tu cucunya demam panas...sanggup datang pukul 12.00am!hahahaha...love u mak and ayah!
**xteringat plak nak snap pic time tu
![]() |
| 29.12.12 - sian Nia,xselesa dia tidooo.... |
![]() |
| mata layu |
![]() |
| 30.12.12 - how to make her calm.... |
![]() |
| berangin sikit duk dalam buai |
![]() |
| she getting better,time ni dh xpanas sgt..**see,2 hari my baby berlengging, pakai pampers je |
![]() |
| tengok upin ipin pukul 2.00pagi! |
![]() |
| 31.12.12 - she is getting fine! |
Thursday, January 3, 2013
Thursday, December 27, 2012
HANANIA 6 MONTHS BIRTHDATE PRESENT
hasil dari kajian entry sebelum ni, rujuk sini
i mmg cari walker untuk dia,walau sekarang pun dia still tak guna walker dia ni
dia still xboleh duduk lagi untuk bagi dia main dlm walker ni
but i buy it earlier sebab dekat jj hari tu ada jcard day and it gave me 30% off!
30% is quite good for almost rm200 for the walker...
i save rm60...so after surveying,compare,and many more....
so i choose diz walker for Nia....
Brand : Sweet Cherry
Price : RM 199
Features :
- Suitable for babies approx 6 to 15 months
- 4 levels altitude with security lock
- Detachable electronic play tray
- High back seat for better protect
- Comes with rocking function
![]() |
| pic waktu survey..thanx mr.google |
![]() |
| before |
![]() |
| after |
![]() |
| we try to put her inside |
![]() |
| she love it! |
as she still didnt use diz walker, i made it as her monthly birthdate present...
kan i bagi dia present for everymonth birthdate....
huhuhuhuhu....
neway,today 27/12/2012 is papa Nia birthday
gonna make an entry for him!
Labels:
6MONTH,
HANANIADANISHA,
MONTHLYBIRTHDATE,
PARENTHOOD
Wednesday, December 26, 2012
SHE TURN 6 MONTHS!!!!!!!!!
today 26.12.2012,my lil baby Hanania Danisha turn 6 months old...!!!!!!!!oh my God,how fast time is flies now...she was grow up so fast..she got lots of habits and behaviour rite now...everyday is a new day as she learn new thing...How adorable she is...yessss,it being SOOOOOOOOOO true what people say,u will always fall in love with baby,especially your own baby...And yes,i always keep falling in love with her...Her laugh is my joy,her cries is my pain....
And as she is turn 6 months today,below is her pic with her new habit...yessss,leg slide like a bossss....but it was true,she was the boss for us..hahahahaha
- She already try to push herself infront...
- She can hold her bottle by her own
- She love watching Upin Ipin
- She getting more close to ME!
- She cant have her porridge yet,she have digaste problem when she eat it
- She love carrot puree,cerelac and farley rusk(+banana)
Wednesday, December 12, 2012
DUCK TEETHER HULK
seeee,her duck face!!!suka sangat Nia buat mulut muncung tu
bila Nia concentrate do something....
geram mama tengok....
tapi,Nia lagi geram bila dia dapat teether baru...
beli kelmarin dekat TESCO The Scott Garden
brand FIFFY
memang dia gigit habis teether tu....
seharian dia main benda tu jer...
amik jer nangis...
tido pun bwk benda tu....
tapi semalam
bg dia main her mighty HULK dalam buai...
and just leave her main2 dalam buai...
and she just sleep N hugging her HULK...
** i just love seeing her sleep...she so sexy when she sleeping....
WORDLESS WEDNESDAY #21
Tuesday, December 11, 2012
WALKER
sekarang tengah berkira-kira nak buy walker for Nia...
senang sikit kot nak bagi makan Nia nanti....
and memandangkan Nia xboleh ditinggal sesorang sekarang...
wif diz walker at least she can follow me...huhuhu....
and of coz under my supervision....
dah survey sana sini,baca sana sini about good and bad about walker ni....
and for my opinion,its up to when u bg ur baby masuk walker...
if u bg dia masuk walker time 4 bln,of coz la dia xstabil lg...
lembut lg tulang dia....
i gonna put her inside sebab Nia dh nak turn 6 months...
she already boleh tegakkan kepala
boleh berdiri stabil bila kita pegang....
and gonna buy for her for her 6 months birthdate...
cuma yang mane menjadi pilihan,
tungguuuuuu......
dah survey few walker from few brands but below
adalah yang menarik perhatian wit affordable price...
below are sweet cherry baby walker...
![]() |
| ni brand little bean.... |
Monday, December 10, 2012
her 1st solid food xperience.....
last saturday, 8.12.2012
![]() |
| siap pakai seat belt lg..... |
disebabkan tak de highchair or tempat nk bg duduk Nia...
i just simply put her at her carseat....
hahahahaha..kebetulan carseat husband bwk naik rumah,
i just use it la....
dari 1 sudu cerelac,masuk la half dalam perut dia....
half lg,dia main sembur-sembur....muahahahaha
memang bersilat nk bagi makan Nia...
2-3 minit pertama jer dia duduk baik-baik....
masuk minit2 kemudian,dia dah menggelejat.....
Labels:
6MONTH,
HANANIADANISHA,
LIL BABY,
MOTHERHOODS,
SOLIDFOOD
Subscribe to:
Posts (Atom)






































-200x200.jpg)

-200x200.jpg)

